mendoza - Reisverslag uit Villa Florida, Paraguay van godelief - WaarBenJij.nu mendoza - Reisverslag uit Villa Florida, Paraguay van godelief - WaarBenJij.nu

mendoza

20 December 2013 | Paraguay, Villa Florida

Op vrijdag de 13e vlogen we naar Mendoza...althans dat was de bedoeling. We vliegen via buenos en het eerste gedeelte verloopt prima. Helaas is het volgende vliegtuig vertraagd... Eerst een half uur, dan nog een half uur en uiteindelijk zitten we 3,5 uur later in het vliegtuig, op rij nummer 13! Het feit dat ik ook nog een thriller ah lezen ben over een vliegtuigkaping stelt me niet echt gerust en we zijn dus superblij als we veilig landen.
Bij het hostel drinken we heerlijke wijn uit mendoza en duiken ons knusse kamertje in. De Engelse eigenaar is een wereldreiziger, overal aan de muur hangen prachtige foto's en het minizwembadje en de hangmatten maken het een waar paradijsje.
De volgende dag wandelen we door de stad en naar het park, we lunchen met wederom een lekker wijntje. Na een kleine siësta belandden we weer op 1 van de velen gezellige terrasjes, Mendoza doet ons denken aan een stad als Barcelona.

De wijn maakt ons nog relaxter, de volgende dag hangen we wat rond bij het hostel, eind vd middag worden we opgehaald om te gaan paardrijden. Hein en Anne, de Nederlanders die we overal weer tegenkomen sluiten bij ons aan: gezellig!
In het begin is het even spannend omdat een paard uit de groep begint te steigeren en de jongen die erop zit eraf gooit, flink schrikken! Als we eenmaal tussen de cactussen en bergen rijden zijn we dat snel vergeten. Ries valt nog wel van zijn paard als het paard onder een boom doorloopt waar hij achter blijft hangen :(.
Gelukkig heeft hij alleen wat schrammen van de doornen Vd struik.
Als we bij de andere 'rancho' aankomen wacht ons een 'asado' een echte Argentijnse barbecue!
Enorme lappen vlees en heerlijke chorizo, samen met het prachtige uitzicht en heerlijk rode Malbec uit Mendoza, wij genieten!!
Tijdens de zonsondergang maken de gauchos een kampvuurtje. Hun gitaar komt tevoorschijn en ze blijken naast paardrijden ook nog eens te kunnen zingen! Naast echte Argentijnse muziek werden er ook heerlijke meezingers van oa George Michael gezongen. De sfeer en de wijn zorgen ervoor dat we ons op de weg terug de longen uit ons lijf hebben gezongen en daarna ook nog een lekker dansje in de stad hebben gemaakt!
The day after....: MIAUW! Een kater... Helaas 'moeten' we vandaag de wijnhuizen van Maipu bezoeken. We huren een krakkemikkige fiets en na een stevige lunch durven we ons eerste wijntje weer aan. Alle wijn is hier even lekker, echt genieten!
's Avonds vieren we ons 2jarig jubileum met heerlijke ceviche en sushi en duiken op tijd ons bedje in.
De volgende dag is het 36 graden... We wandelen wat in de stad en hangen een beetje rond het zwembad: tranquilo :D

• 22 December 2013 - 14:02

Joke:

Na verslag Salta reageer ik uitgebreider!!xx

• 05 Januari 2014 - 13:58

Yvonne En Joshua:

Heej wereldreizigers,

Dat was een spannende vliegreis, maar gelukkig hebben de mooie avonturen in Mendoza het weer goedgemaakt! en waarschijnlijk is nr. 13 ook wel een geluksgetal voor jullie??!

Ik moet eerlijk zijn, ik begin net jullie reisverslag te lezen, erg he!... ik dacht nl. dat ik het leuker vond om jullie verhalen pas ten gehore te krijgen, wanneer jullie weer terug zijn, natuurlijk met foto's en uitleg. Toch heb ik me zojuist bedacht en ga nu alles lezen.....

Hopenlijk hebben jullie geen last van pijnlijke ledematen, na al dat paardrijden?...

straks meer reactie! grtjs von